IKLAN JAWATAN KOSONG
KELAYAKAN CALON
- Ijazah Sarjana Muda dalam Pengurusan Sumber Manusia, Pentadbiran Perniagaan atau setara.
- Kefahaman mendalam tentang undang-undang buruh Malaysia.
GAJI
- Gaji permulaan yang ditawarkan bermula pada RM3,205.00
SKOP TUGAS
-
a) Pengurusan Pentadbiran: - Menyelia operasi harian pejabat, memastikan kemudahan dan peralatan diselenggaran dengan baik
- Mengurus dokumen fizikal dan digital, menyediakan surat-menyurat serta memastikan simpanan dokumen yang teratur dan selamat
- Memberi sokongan kepada jabatan lain, mengurus jadual, minit mesyuarat dan fail kakitangan.
- Menyusun jadual mesyuarat dan pelan tindakan serta memantau pelaksanaannya
- Menguruskan proses pengambilan pekerja, latihan, pengurusan cuti dan rekod staf
b) Pengurusan Sumber Manusia Secara Strategik:
- Membantu pihak pengurusan dalam merancang keperluan tenaga kerja mengikut perkembangan perniagaan.
- Memastikan strategi HR selari dengan objektif syarikat.
- Menyediakan struktur organisasi & KPI pekerja bagi memastikan produktiviti Optimum
- Menyusun struktur gaji, insentif & manfaat pekerja yang kompetitif untuk menarik dan mengekalkan bakat terbaik
c) Pembangunan & Pengurusan Prestasi Pekerja:
- Menyediakan sistem penilaian prestasi (Performace review & KPI) yang selaras dengan objektif syarikat.
- Mengenal pasti pekerja yang berprestasi tinggi dan mencadangkan kenaikan pangkat atau ganjaran.
- Menguruskan latihan dan pembangunan pekerja bagi meningkatkan kecekapan kerja
d) Pengurusan Tenaga Kerja:
- Memastikan budaya kerja positif & motivasi tinggi dalam organisasi.
- Menjadi penghubung antara pekerja dan pengurusan dalam menyelesaikan konflik dan isu dalaman.
- Menyusun program team building & engagement untuk meningkatkan produktiviti dan kesetiaan pekerja.
- Menganalisis trend tenaga kerja, kadar keluar masuk (turnover rate) dan cadangan penyelesaian.
e) Pengurusan Polisi, Undang-Undang & Risiko HR:
- Memastikan syarikat mematuhi undang-undang buruh (Akta Kerja 1955, KWSP, SOCSO, EIS, PCB dan lain-lain.- Menyediakan, mengemaskini dan menguatkuasakan polisi syarikat seperti cuti, disiplin dan keselamatan kerja.- Mengendalikan tindakan tatatertib dan siasatan dalaman jika berlaku pelanggaran etika kerja
f) Lain-lain tugas yang diarahkan dari semasa ke semasa.ExploreDragAdding {{itemName}} to cart
Added {{itemName}} to cart
Loading...